واتس‌اپ که بزرگترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به شمار می‌رود، همچون بسیاری دیگر از پیام‌رسان‌های جهان هر از گاهی به منظور جلب نظر و رضایت کاربران قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا آنها با دریافت به روزرسانی های جدید بتوانند از امکانات بهتر و جدیدتری برخوردار شوند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت somagnews آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که کاربران این پیام‌رسان در سال آینده میلادی شاهد افزودن قابلیت‌های جدیدی همچون ارسال اطلاعات مخابطان از طریق کد QR، گوش دادن به پیام های صوتی بدون باز کردن اپلیکیشن، افزودن فیلتر برای ارتقا و ادیت تصاویر ارسالی در واتساپ خواهند بود.

این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود اطلاعات مخاطبان موردنظر خود را با استفاده از فناوری QR Code برای دوستان خود ارسال کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم و جدیدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه پلتفرم واتس اپ خواهد شد، آن است که بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، پیام های صوتی (Voice messages) را نیز همچون پیام‌های متنی باز کرده و گوش دهند.

همچنین قابلیت جدید دیگری که کاربران واتس اپ از آغاز سال ۲۰۲۰ منتظر آن خواهند بود، امکان افزودن فیلتر و ارتقای کیفیت و ظاهر تصاویری است که می خواهند با دوستان خود آنها را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

 

Overview

As a global player in the telecoms industry, Vodafone’s reputation thrives on their ability to innovate and adapt to market trends. To that end, the Marketing Academy in Vodafone was seeking a relevant, in-depth and effective professional education course to sharpen the digital skills of their workforce.

Client:
Vodafone
Industry:
Retail Industry
Services:
IT Consultancy, Cloud Computing and Cyber Security
Via:
digitalmarketinginstitute.com

Challenge

As Head of Global and Commercial Learning and Development at Vodafone, Mohsin Ghafoor’s task was to raise standards in digital marketing, across the group.

“Our aim was that every marketer at Vodafone reaches what we would describe as a minimum acceptable standard of digital marketing skills, knowledge, and capability, and be able to apply that to their day job and have an impact on our customers.”

But not only does Vodafone have a very large workforce, it is also spread all over the world. Natasha Brookes is a Learning and Development Specialist at Vodafone. For her, it was clear that a digital marketing course needed an online solution.

“Vodafone is a large global organization. In order to reach all of the marketers within the different markets, what better way to do it than having one place where marketers can come and learn? And it will be a consistent learning approach.”

Solution

The Digital Marketing Institute realized early on that Vodafone is a company that wants to set the pace, not just keep up with it. They didn’t just want a foundation to their digital marketing, they also wanted to train their staff to be up-to-date and current in their knowledge and skills, so they could anticipate what their customers would want.

“I had the greatest degree of confidence in the Digital Marketing Institute, both in terms of quality of content and their global certification standard, which we could apply across all of our markets,” stated Ghafoor

Fortunately, the Vodafone Marketing Academy had a learning management system, or e-learning system, already set up. Having a learning management system meant that their staff already knew the benefits of learning online. The next step was to find the right partner, to provide the content the company needed.

To get Vodafone started, The Digital Marketing Institute began by carefully picking topics and courses that were most relevant to Vodafone and their staff. They then agreed a global user license that gave Vodafone’s staff access to 15 of the DMI modules. Their staff could choose from modules in both the Professional Diploma in Digital Marketing and from the Specialist Diplomas.

Results

The Digital Marketing Institute team then worked with Vodafone to integrate core modules and content into their e-learning system to make it easy for their global workforce to train together, wherever they were, and whenever it suited. The video-based learning content is now used by Vodafone Marketing Academy staff all over the world.

A launch was also successfully supported by with a range of creative promotions – from e-flyers to newsletters and helped generate awareness and enthusiasm for the courses through internal campaigns. Today, The Digital Marketing Institute continues to work with Vodafone to certify their workforce, and help the company realize their full digital potential.

“I found the relationship to be a really positive one. One that was constructive. It certainly felt to me that what I was saying about Vodafone’s needs and requirements in this space was being listened to,” concluded Mohsin.